Express Klub Danmark

Mandag
06. september 2010
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
FireBoard
Velkommen, Gæst
Venligst Log på eller Registrer.    Glemt adgangskode?
Hug - aflasterkugle (1 viser) (1) Gæst
Gå til bunden Post svar Favoriseret: 0
EMNE: Hug - aflasterkugle
Bjarne Thanning (Bruger)
Fresh Boarder
graphgraph
Bruger offline Klik her for at se denne brugers profil
Hug - aflasterkugle 1 År, 2 Måneder siden Karma: 0  
Hej Express sejlere
Vores storsejls fald knækkede lige ved ”huggen” (avlastarkula som sidder på stålwiren. Vi har et hug system således at trækket bliver aflastet i toppen af masten) et system fra Benns i Sverige.
Vi mailede til Benns og fik tilsendt et nyt storsejls fald, men da vi monterede det, fandt vi ud af, at huggen vendte forkert, og vi derfor ikke kunne aflaste trækket i toppen af masten.
Så kontaktede vi Benns igen og sendte billeder af det gamle og det nye fald ved siden af hinanden, så De kunne se, at det huggen vender forkert.
Vi blev kontaktet af Benns, som oplyste, at De havde ændret på den vej som huggen vender, da man havde fundet ud af, at det er en mere holdbar måde at lave faldet på. De anbefalede at vi sleb på Huggen med sandpapir, så ville den komme til at gå i hak.
Det har vi prøvet, og det mærkes helt forkert, når huggen er i toppen og skal til at gå i indgreb med låsesystemet. Vi kan kort sagt ikke få det til at virke.
Er der nogen af Jer, som har erfaring med hug aflastningssystem fra Benns, og kan det passe, at man bare kan vende huggen om, og så få det til at virke?
Med venlig hilsen
Mandskabet på DEN 304 IXI fra Vedbæk.

Rapport til moderator   Logget Logget  
  Administratoren har deaktiveret offentlig skrive adgang.
Matti (Bruger)
Fresh Boarder
graphgraph
Bruger offline Klik her for at se denne brugers profil
Sv:Hug - aflasterkugle 1 År, 2 Måneder siden Karma: 0  
Hej Bjarne & Co

Jeg har benns system (Hook) med kugle som virker perfekt. Jeg kan ikke forestille mig at den vil virke omvendt... Jeg fik min fald lavet hos John Mast i Greve, fordi min afstand var ikke standard. Mit forslag er, at du besøger John Mast med begge fald og en billede af Hook, de skal nok løse det for Jer.

Hilsen

Matti

Rapport til moderator   Logget Logget  
  Administratoren har deaktiveret offentlig skrive adgang.
Gå til toppen Post svar
Leveret af FireBoardfå de sidste indlæg direkte på dit skrivebord